Gesloten horeca, wat nu?

Brewfinder, hét online platform met speciaalbieren voor horecaondernemers, lanceerde begin januari haar vernieuwde B2B Shopware 6 platform. Volledig ingericht voor de stevige toekomstplannen van de start-up.

Na de realisatie van de eerste fase – waarin elke horecaondernemer zelf unieke speciaalbieren van over heel de wereld kan bestellen – gebeurde er iets wat niemand had verwacht. De Nederlandse horeca moest half maart haar deuren sluiten en de belangrijkste doelgroep van Brewfinder bestelde van de een op de andere dag geen bier meer.

Van horecaondernemers naar de eindconsument

De moederorganisatie van Brewfinder, Royal Swinkels Family Brewers, bedient met haar grote assortiment een brede set aan klanten – van horecaondernemers tot consumenten. Het bedrijf had al langer plannen een nieuwe webshop te lanceren voor deze laatste groep, maar door de coronacrisis raakte de uitrol van deze plannen in een stroomversnelling. ShopWorks – dat eerder in opdracht van Royal Swinkels het platform van brewfinder.nl ontwikkelde – is benaderd om deze B2C Shopware webshop te realiseren.

Razendsnel

Het Shopware 6 platform van Brewfinder is gebouwd om hergebruikt te worden voor meerdere merken en concepten binnen Royal Swinkels Family Brewers. Het is daarom ook ingezet voor de nieuwe webshop voor het label Bier&zO. Zo kunnen contentblokken eenvoudig opnieuw gebruikt worden en zijn gebouwde koppelingen nu nogmaals inzetbaar. ShopWorks heeft het Shopware platform van Brewfinder daarnaast uitgebreid met consumentenwebshop functionaliteiten.

Voor de uitrol is samengewerkt met de Rotterdamse bierwinkel Bier&zO (ook onderdeel van de Royal Swinkels Family Brewers organisatie). De webshop van Bier&zO was sterk verouderd en toe aan vernieuwing, en daarnaast was in de fysieke winkel reeds een aanbod van meer dan 1.200 bieren beschikbaar.

Dankzij de inzet van de bestaande technologie en de samenwerking met Bier&zO kon de nieuwe webshop in zeer korte tijd gelanceerd worden: twee weken na ontstaan van het idee werd de nieuwe shop gelanceerd.

Wat is er nog meer mogelijk met Shopware 6?

‘Snelheid boven perfectie’

Joris Knaapen, Managing director Brewfinder

Samenwerking teamsBier&zO en ShopWorks

Joris Knaapen, verantwoordelijk voor zowel Brewfinder als Bier&zO, benadrukt enorm blij te zijn met de flexibiliteit en snelheid van ShopWorks. Het enthousiasme en de energie binnen het team van ShopWorks heeft bijgedragen aan het succes van deze lancering. De aanpak omschrijft hij als ‘snelheid boven perfectie’. Met een doorlooptijd van 2 weken moesten er keuzes worden gemaakt en het projectteam heeft daarom ook na de livegang van de webshop van Bier&zO doorgewerkt om de webshop steeds verder te verbeteren.

Online proefpakket

In de webshop van Bier&zO vindt de consument ruim 1200 speciaalbieren. Een walhalla voor de speciaalbierliefhebber, maar mogelijk keuzestress bij de minder ervaren bierdrinker door het enorme aanbod. Daarom komt Bier&zO met een ideale oplossing: hét bierproefpakket. Met 1 druk op de knop bestel je 5 voorgeselecteerde speciaalbiertjes, een mooi glas in een leuke cadeauverpakking, een bierproefformulier met instructies en toegang tot de unieke, online, privé bierproeverij. Je proeft de bieren, vervolgens legt biersommelier Rick Kempen uit wat je zojuist geproefd hebt en dan proef je opnieuw. Zo leer je tijdens de online proeverij waarom donker bier, zo donker is en herken je verschillende ingrediënten. Aanrader!

Meer weten?

Wil je meer weten over dit project of ben je benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op! Stuur een whatsapp berichtje ( gemakkelijk via de button onderin het scherm), of laat je gegevens achter in het contactformulier.