Bouwbink

Bouwbink is een webshop platform waar zowel de hobbyklusser als professional terecht kan voor allerlei bouwmaterialen. De kracht van het platform ligt in het zorgvuldig gekozen assortiment dat tot stand is gekomen in samenwerking met gespecialiseerde resellers. De shops van deze specialisten zijn gekoppeld aan het Bouwbink platform. 

Om het ruime aanbod aan bouwmaterialen overzichtelijk te kunnen aanbieden was er behoefte aan een creatieve en klantvriendelijke webshop. ShopWorks heeft voor Bouwbink een webshop gerealiseerd met focus op merkbeleving en mogelijkheden voor marketing en het delen van content.

Onze aanpak

Merkbeleving en branding

In de Bouwbink webshop spelen merkbeleving en branding een belangrijke rol. In het ontwerp is dan ook veel aandacht besteed aan de user experience van de klant en de algehele look en feel. Er is gekozen voor Shopware, omdat het platform veel mogelijkheden kent op het gebied van marketing. Daarnaast heeft het platform een aantal creatieve functionaliteiten waarbij de klantbeleving centraal staat. Bouwbink heeft de Shopping Worlds functie ingezet om dynamische content pagina’s op te zetten. De klant kan op deze visueel ingestelde pagina naadloos door het assortiment browsen.

Een andere feature die bijdraagt aan branding en merkbeleving is het loyaltyprogramma BLDR Club. Hier sparen klanten bij elke aankoop een aantal punten die ze vervolgens kunnen inwisselen voor bijvoorbeeld kortingen. Tot slot stelt de blog functionaliteit van Shopware Bouwbink in staat relevant nieuws en blogs te delen met de hobbyklussers en professionals uit de doelgroep.

Customelementen

Het assortiment van Bouwbink is zeer ruim. Om te zorgen dat alle informatie omtrent dit assortiment goed wordt bijgehouden en weergegeven zijn verschillende koppelingen gemaakt met ERP-, PIM- en verzendsystemen. Deze koppelingen worden ondersteund met custom features om het grote aantal producten te kunnen importeren. Op de productpagina’s zelf was het belangrijk te zorgen voor goed werkende filters, van sommige schroeven bestaan bijvoorbeeld wel vijf verschillende versies. Het is van belang deze allen goed vindbaar te maken.

De productpagina’s zijn verder aangevuld met custom made features zoals de sticky bestelbutton: een button die mee scrollt wanneer je door de pagina gaat. En ook de homepage is voorzien van een custom element: de mogelijkheid om actieproducten uit te lichten.    

Bouwbink moet de tradities in de bouw doorbreken. Dankzij fijne en nauwe samenwerking met ShopWorks hebben wij een enorm gave shop gebouwd die op unieke manier customer experience en de bouwwereld bij elkaar brengt!

Martijn Visser – Bouwbink

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case of wat ShopWorks voor jouw online bedrijf kan betekenen? Neem dan nu contact met ons op.