De kracht van marktplaats

In de afgelopen jaren is Marktplaats uitgegroeid tot een van de populairste websites van Nederland. Dagelijks bezoeken 1.3 miljoen unieke koopgerichte consumenten het handelsplatform op zoek naar een goede deal. Daarbij is de keuze tussen nieuw of tweedehands vaak nog niet gemaakt en ruim 40% van de bezoekers zoekt wel eens bewust naar nieuwe producten. Voor veel zakelijke adverteerders is Marktplaats dan ook een belangrijk online marketingkanaal.

Opdracht

Herbouw en vernieuw de kracht van Marktplaats, het platform waarop zakelijke adverteerders  analytische gegevens van hun zakelijke advertenties op marktplaats kunnen monitoren.

Shopworks - Marktplaats

Projectdetails

De hernieuwde Kracht van Marktplaats is een custom website/webapplicatie. De Kracht van Marktplaats is specifiek voor auto advertenties. Zo wordt het voor zakelijke adverteerders mogelijk, om de performance en lead cijfers te weergeven van hun advertenties.

De Kracht van Marktplaats is een extra tool bovenop een Marktplaats account. Inloggen is dan ook mogelijk met een normaal Marktplaats account.
In de toekomst zal ShopWorks verdere uitbreidingen voor de Kracht van Marktplaats bouwen. Zo zal er voor 2017 nog een extra sales tool worden toegevoegd, deze tool zal het cost per sale principe introduceren op marktplaats. Deze tool koppelt het aantal verkopen terug, maakt hier statistieken van en maakt een doorverwijzing naar de facturatie.

Naast de sales tool wordt op termijn ook de tool Freespee toegevoegd. Freespee is een call tracking tool, waarbij wordt bijgehouden hoe vaak er in totaal wordt gebeld voor een advertentie.

Er moest rekening worden gehouden met de schaalbaarheid van de website. In de nacht vinden de processen plaats die alle data van de dag ervoor verwerkt. De oude website deed dit op een enkele server en op de vernieuwde Kracht van Marktplaats worden deze in de breedte verdeeld over meerdere servers.

 

 

Custom webapplicatie, Responsive