
June 8, 2021
Lancerto




Hoe Lancerto een uitstekende klantervaring creëert
Lancerto is een premium herenmodemerk, dat sinds 2008 op de markt is. Het bedrijf biedt formele en smart casual kleding (pakken, jassen, broeken). Daarnaast is het bedrijf gespecialiseerd in op maat gemaakte kleding, waarbij rekening wordt gehouden met de afmetingen van individuele klanten (systeem op maat). Het merk heeft een landelijk dekkend verkoopnetwerk met vestigingen in winkelcentra van de grootste Poolse steden (47 winkels).
Diensten
De opdracht
Sinds de oprichting heeft Lancerto zich gericht op het bieden van hoogwaardige klantenservice in elk verkoopkanaal (omnichannel). In 2016 lanceerde het merk zijn eerste e-commerceservice op basis van Magento 1. Na twee jaar besloot het bedrijf om de service te updaten naar Magento 2.2.5 en de functionaliteit van de winkel te verbeteren. Dit alles om haar klanten nog meer comfort en gemak te bieden tijdens het winkelen.Het hoofddoel van het project was om de look en feel van de webshop op te frissen en om het platform moderner en gebruiksvriendelijker te maken. Het bedrijf wilde ook de klantervaring tijdens het winkelen verbeteren door het orderplaatsingsproces (checkout) te vereenvoudigen.
Migratie
Voor Strix was het een grote uitdaging om de winkel te migreren naar Magento 2.2.5. In 4 maanden tijd moesten we veel functies toevoegen die vanaf nul werden gecreëerd (het waren geen native Magento oplossingen). De oude versie van de winkel kampte met overbelasting door de vele en ingewikkelde handelingen, waarvoor het ERP-systeem niet was aangepast, wat resulteerde in het vastlopen van de afhandeling van aankopen. Bovendien laadde de website van de winkel te traag als gevolg van de lage engine performance en het ontbreken van voldoende cache-mechanismen in Magento 1.
platform voor optimale gebruikerservaring
Het resultaat na 4 maanden is een e-commerce platform dat naadloos aansluit bij de verwachtingen van de klant. Zo is het aankoopproces ingekort. Gebruikers kunnen in één venster hun bestelling verifiëren, het verzendadres invullen, de leveringsmethode en de betalingsmethode kiezen. De menustructuur is aangepast voor een betere gebruikerservaring en het is mogelijk om afbeeldingen toe te voegen aan de product listings zodat klanten in de verleiding komen om meer producten te kopen.

