Liaan

Liaan is een organisatie die software oplossingen ontwikkelt voor sociale zekerheid en fraudebestrijding. De software modules van Liaan helpen om werk- en administratieve processen te optimaliseren en automatiseren. Het bedrijf is onderdeel van uitgeverij en informatiedienstverlener Wolters Kluwer/Schulink en bedient klanten in de overheidssector.

ShopWorks heeft een redesign voor de nieuwe Liaan website gemaakt en vervolgens de migratie van de oude website naar de nieuwe website verzorgd, inclusief de migratie van content.  

Onze aanpak

Website voorleadgeneratie

De website van Liaan is gericht op leadgeneratie. Op elke pagina staat een contactformulier waarmee potentiële klanten makkelijk contact kunnen opnemen met de organisatie. Daarnaast zijn er verschillende factsheets beschikbaar die toegankelijk worden na het invullen van een formulier. In een factsheet wordt de bezoeker verder geïnformeerd over de inhoud van de online modules die Liaan aanbiedt. Ook dit is ingestoken als leadgenerator: binnengekomen leads kunnen hierdoor gericht worden opgevolgd door Liaan.

ShopWorks heeft Liaan voorzien van advies over de website navigatie en de content. Daarnaast hebben we de landingpages opgebouwd in het CMS. Het doel van de landingpages is het benadrukken van de USP’s van Liaan en bezoekers informeren over de diensten.

Een nieuwdesign

Op basis van de huisstijl van Liaan heeft het designteam van Shopworks hier een doorvertaling van gemaakt voor de website. Het nieuwe design is fris en overzichtelijk en zorgt ervoor dat de content eruit springt. Onze Development afdeling heeft content stacks gemaakt die het implementeren van het design mogelijk maken. Daarnaast zijn er social buttons geïmplementeerd die over de site meescrollen.

Binnen dit project kwamen de verschillende disciplines van ShopWorks samen. De Content Studio, Design en Development werkten samen om de website van Liaan te realiseren. Met de beschikbare middelen binnen het project zijn alle mogelijkheden optimaal benut.

Contentmigratiedoor de Content Studio

De website van Liaan is binnen WordPress gemigreerd naar het nieuwe design. De Content Studio heeft zorg gedragen voor het hele traject van de contentmigratie tot livegang. Voorafgaand aan de migratie is hiervoor een plan gemaakt. In dit plan werd onder andere de huidige content situatie in kaart gebracht, de opbouw van pagina’s onder de loep genomen en geïnventariseerd uit welke URL’s de nieuwe website zou gaan bestaan. Dit werd vervolgens doorvertaald naar een contentplanning.

In de laatste fase werd bestaande content gestructureerd en bekeken we of er nieuwe content nodig was. Dit alles werd gedaan met de voornaamste doelen in gedachten, namelijk de klant optimaal informeren en laten navigeren op de landingpages. Vervolgens kon de migratie van start gaan en de website na de testfase succesvol live. 

Liaan case schermen

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case of wat ShopWorks voor jouw online bedrijf kan betekenen? Neem dan nu contact met ons op.