Replatforming webshop No Excess

Over

Replatforming webshop No Excess

Bekijk het project
Opdrachtgever
No Excess
Diensten
Development
Industrie
Mode

Challenge

Solution

No items found.

Results

Technology

This project is built with our technology partners:

No items found.

No Excess is een Nederlands herenkledingmerk opgericht in 1988. De op sport geïnspireerde comfortabele herenkleding is een combinatie van stijl & comfort. Wat je ook van plan bent, No Excess zorgt ervoor dat jouw kleding net zo goed aanvoelt als het eruit ziet.

Naast twee eigen winkels in Leidschendam en Roosendaal en meer dan 2500 verkooppunten bij zowel online als offline retailers, is de kleding van No Excess nu ook in haar nieuwe Shopify webshop te vinden.  

De opdracht

De oude webshop van No Excess was nodig toe aan vervanging. Het bestaande basic platform was namelijk zeer beperkt in haar mogelijkheden, waardoor o.a. online trends niet gevolgd konden worden. Hoogtijd voor vernieuwing, vond No Excess. Het vergroten van naamsbekendheid en het verhogen van omzet waren twee belangrijke redenen om te kiezen voor een volledig nieuw e-commerce platform. Na een uitgebreid beslissingstraject waarbij uiteenlopende bureaus een voorstel hebben gepresenteerd, koos No Excess voor Strix als full service e-commerce partner. Doorslaggevend was de flexibiliteit, de kennis en ervaring van het Shopify platform en ook speelde het scherpe prijsvoorstel van Strix een belangrijke rol.

Wat hebben we opgeleverd?

Naast twee eigen winkels en 2500 verkooppunten ziet No Excess haar webshop als een extra winkel. Het herenkleding merk heeft goed nagedacht over een omnichannel strategie, waarbij offline en online elkaar versterken. Een van de slimme dingen die No Excess bijvoorbeeld doet, is dat de consument een kortingscoupon ontvangt, zodra een item niet in de winkel beschikbaar is en online bij No Excess besteld wordt. Door het Shopify platform heeft No Excess een enorme verbetering doorgevoerd qua look & feel. Mooie en inspirerende video’s zorgen voor een uitstraling passend bij de visie. De webshop is razendsnel en de bezoeker krijgt een goed beeld van de kleding op de overzichts- en product detailpagina’s. De consument wordt verleid om langer te kijken naar producten (en meer te kopen!). Dit zien wij ook terug in de cijfers, de omzet is namelijk vergeleken met vorig jaar maar liefst met 200% toegenomen en ook de orderwaarde is flink verhoogd. Mooie eerste resultaten!

Koppelingen met Itsperfect en Klaviyo

Strix heeft een koppeling ontwikkeld tussen het Itsperfect ERP, Klaviyo (e-mailmarketing) en het nieuwe Shopify platform. Deze koppeling helpt No Excess om makkelijk met verschillende systemen te communiceren en verschillende data te gebruiken in bijvoorbeeld e-mailcampagnes. Daarnaast zijn de rapportage mogelijkheid van Shopify erg prettig, volgens No Excess.

Plannen van No Excess voor de komende jaren

Na de livegang van de nieuwe webshop straalt het bedrijf eindelijk uit waar zij voor staat en kan ze verder bouwen aan haar naamsbekendheid. Daarnaast wordt e-mailmarketing ook steeds belangrijker. Nu de koppeling tussen Shopify en Klaviyo goed werkt, kunnen ook op dit gebied de nodige stappen gezet worden. Door de webshop meertalig te maken wordt de weg vrij gemaakt om Europese ambities waar te maken. Een belangrijke pijler waar No Excess mee bezig is, is het opzetten van een loyaliteitsprogramma. De uitrol hiervan volgt volgend jaar, mede door het Shopify platform is No Excess klaar voor een mooie toekomst!