Over het Rijksmuseum

Het Rijksmuseum, welke Nederlander en toerist kent het niet?

Het team van ShopWorks zeker wel. We hebben ons verdiept in de doelstellingen van het Rijksmuseum en het publiek, ruim 2,7 miljoen mensen waarvan het merendeel uit Nederland. Met deze kennis komt ShopWorks tot de conclusie dat de implementatie van Shopware platform voor de webshop naadloos moet aansluiten bij de inspiratie en verbeelding die het Rijksmuseum biedt.

Webshop op basis van Shopware

Strategic digital design agency Fabrique heeft de ontwikkeling van het design voor de vernieuwde webshop voor haar rekening genomen. Vervolgens heeft ShopWorks het design succesvol geïmplementeerd op het Shopware platform. Bij het design en de implementatie van de webshop staan inspiratie en gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker centraal. De vernieuwde webshop maakt het mogelijk om de merchandise productlijn, geïnspireerd op de museumcollecte in huis te halen.

De gebruiker kan zeer eenvoudig door de webshop heen navigeren door middel van de verschillende categorieën. Voor elke categorieën is er gebruik gemaakt van mooie beelden, wat bijdraagt aan de totale beleving. Per product is de levertijd duidelijk in beeld en de gebruiker wordt direct geïnformeerd indien de voorraad laag is van het gekozen product.

 

Shopware Enterprise Partner

ShopWorks werkt al geruime tijd met Shopware en is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot specialist in webshops. Met een ruim aantal gecertificeerde developers, verschillende gerealiseerde Shopware projecten en continue doorontwikkeling van kennis en expertise behoort ShopWorks tot de top e-commerce bureaus in Nederland.

In 2019 verwierf ShopWorks de Shopware Enterprise Partnership status en daarmee heeft ShopWorks bewezen aan alle kwaliteitseisen te voldoen voor de realisatie van grotere Shopware projecten.

Shopware Enterprise Partner

“We zijn enorm trots dat een organisatie als het Rijksmuseum ons kiest als leverancier bij het realiseren van hun online ambities. Het Shopware platform is opgezet met beleving en storytelling als uitgangspunt en leent zich daarom bij uitstek om de webshop van het Rijksmuseum te belichten.

- Tomas Hesseling, Managing Director bij ShopWorks

Shopware webshop van het Rijksmuseum