Sensa Bikes

Sensa Bikes is een Nederlandse producent van sportfietsen onder het eigen merk Sensa. Afgelopen jaren heeft het merk een enorme groei doorgemaakt, waardoor zij nu als A-merk in de fietswereld wordt gezien. Bij dit proces hoort professionalisering van de website.

Scroll verder voor meer over deze case.

Onze aanpak

Veel Merkbeleving

Sensa Bikes kwam bij ons met de wens om een strakke, gebruiksvriendelijke omgeving te creëren die voor merkbeleving zorgt en verleidt tot aankopen. Daarnaast moet het voor dealers (B2B) en consumenten (B2C) het praktisch nut bedienen.

diverseERP koppelingen

ShopWorks heeft op Shopware de custom b2b-webshop ontwikkeld. Een mooi onderdeel hiervan is de custom bike configurator. Met de configurator kan de klant zijn eigen fiets tot in detail online samenstellen. Het platform is gekoppeld aan Akeneo PIM en Exact Globe.

“ShopWorks maakt ons wegwijs in de wereld van e-commerce op het Shopware platform. Door de korte lijnen kunnen we altijd snel en adequaat schakelen.”

Henry van Dijk, Sensa

Sensa over de samenwerking

Aanleiding
Henry van Dijk, Sensa: “Om het bestelproces voor onze dealers eenvoudiger te maken, was er dringend behoefte aan een goede B2B-webshop. Hierin kunnen onze klanten actuele voorraad, inkoopprijs & productspecificaties terugvinden.”

Waarom ShopWorks?
“We werken al sinds lange tijd met Exact Globe. Omdat we dit graag wilden gaan koppelen met de nieuw te realiseren B2B-shop, hebben we eerst bij onze Exact partner Advisie aangeklopt. Via Advisie zijn we uiteindelijk bij ShopWorks terecht gekomen.

ShopWorks is een dynamisch en creatief bedrijf. Er wordt proactief meegedacht over design en implementatie door de designers en programmeurs. Daarnaast denkt onze accountmanager Tomas als ondernemer ook mee aan de kostenkant van het hele verhaal. De lijnen zijn kort en direct, wat samenwerken prettig maakt.”

En het resultaat?
“Onze nieuwe B2B-shop op Shopware basis werkt prettig. Het design wordt door zowel ons als door onze klanten als prettig ervaren. Veel klanten moeten nog wel wennen aan online bestellen, maar er is wel duidelijk een verschuiving gaande richting de shop.

We meten op dit moment (nog) niet actief op aantal views of clicks. Maar we merken wel dat er een groeiende groep klanten is die gebruik maakt van de shop. Voor bestellingen, maar met name buiten onze openingstijden ook voor voorraad- en productinformatie.”

 

Meer weten?

Wil je meer weten over deze case of wat ShopWorks voor jouw online bedrijfsvoering kan betekenen? Neem dan nu contact met ons op.