B2C Optimalisatie Shopware Support

Skins Cosmetics

Uitzonderlijke collectie verfijnde beautymerken.

Skins Cosmetics zoekt continu naar de meest bijzondere, innovatieve en onontdekte beautyproducten merken die met grootste zorg en aandacht zijn ontwikkeld. Naast 13 winkels in Nederland en Zuid-Afrika biedt Skins Cosmetics haar producten op haar eigen online platform aan.

Open Project

In Nederland niet bekend, maar in het buitenland iconisch

Skins Cosmetics bracht in 2000 een ware revolutie teweeg in de Nederlandse cosmetica retail. Het was namelijk de allereerste winkel in Nederland waar uitsluitend niche merken werden verkocht, die in Nederland niet eerder verkrijgbaar waren. De oprichters van Skins Cosmetics hadden een duidelijke visie: alleen parfum-, make-up- en huidverzorgingsmerken die in Nederland nog niet zo bekend waren, maar in het buitenland een iconische status hadden (en hebben). Klanten worden altijd uitgenodigd en gestimuleerd om samples mee naar huis te nemen, om te ervaren wat het verschil is met andere producten of om te kijken of het echt bij hen past. Er is geen druk om meteen te kopen.

Diensten
Support
Optimalisatie

De opdracht

Het e-commerce platform van Skins Cosmectics is afgelopen jaar volledig opnieuw ontworpen op Shopware enterprise. Er zijn technische koppelingen gemaakt met o.a. XPRT van ACA Fashion Software en tritonX (customer data platform).
Het nieuwe Shopware Enterprise platform stelt het Skins Cosmetics team in staat om content te bewerken zonder ondersteuning door het bureau in hun dagelijkse werkzaamheden. De nieuwe webshop is nu beschikbaar in het Nederlands en Engels, de belangrijkste talen voor Skins Cosmetics.
Snelle hosting

Skins Cosmetics heeft ShopWorks de initiële opdracht gegeven om de hosting omgeving van de webshops te migreren van een Cloud Hosting platform naar de specialistische Shopware hosting van haar partner Hipex. Na de verhuizing is de website aanzienlijk sneller en is er een solide OTAP straat ingericht. We zien in analyses dat een snellere website veel voordelen heeft, zoals hoge conversies. Er is geen (potentiële) klant die houdt van wachten. Maar naast het genereren van meer bestellingen, blijven bezoekers ook langer op een snelwerkende webshop. Bezoekers die langer blijven, die lezen meer en zijn langer in contact met Skins Cosmetics. De kans dat zij bijvoorbeeld een offline aankoop bij Skins Cosmetics doen is dus ook groter.

Hechte samenwerking
De volgende stap in de samenwerking betreft een redesign om conversie te optimaliseren en de huisstijl van Skins Cosmetics online ook aan te scherpen. ShopWorks gaat continue de webshop analyseren op basis van gebruikersdata om op die manier de juiste vervolgstappen te kunnen zetten.

Het Shopware platform

Met Skins leg je iemand echt in de watten. Of jezelf ermee verwennen mag natuurlijk ook!

Meer over Shopware lezen?

Lees onze Shopware blogs

shopworks
Posted by shopworks
February 2, 2021

Release februari Shopware 6

Begin februari is weer een update...

Read More
shopworks
Posted by shopworks
February 2, 2021

Omnichannel voor B2B: het hoe en waarom

In de B2C-markt is omnichannel al...

Read More