
Swisse
Een wereldwijde zoektocht naar de meest hoogwaardige ingrediënten. Zoals bloedsinaasappels, gerijpt in de vruchtbare vulkanische aarde van Sicilië. Visolie uit de diepe zeeën rond Peru. En artisjokken uit de eeuwenoude landbouwgrond van Spanje.
Lees verderMarch 9, 2021
Swisse




Een wereldwijde zoektocht naar de meest hoogwaardige ingrediënten. Zoals bloedsinaasappels, gerijpt in de vruchtbare vulkanische aarde van Sicilië. Visolie uit de diepe zeeën rond Peru. En artisjokken uit de eeuwenoude landbouwgrond van Spanje.
ShopWorks lanceerde voor opdrachtgever Swisse haar nieuwe Shopware 6 platform. Swisse is een wereldwijd wellnessmerk uit Australië met de missie mensen te inspireren en helpen gezond en gelukkig te leven.
Swisse is een van de zes merken van de Health & Happiness (H&H) group. De producten van Swisse zijn voor menig consument niet onbekend. Het publiek vindt de Swisse producten al jaren bij bekende drogisterijen, zoals Kruidvat en Etos en zijn o.a. te bestellen via Bol.com. Met dit platform zet Swisse de eerste stap naar direct-to-consumer en ShopWorks begeleidt haar in dit proces.
Diensten
De opdracht
Swisse neemt een belangrijke stap en legt de basis voor haar toekomstplannen en begeeft zich met haar eigen e-commerce platform voor het eerst op de direct-to-consumer markt. In de webshop vindt de eindconsument exclusieve producten en de nieuwe lijn van Swisse die niet bij retailers beschikbaar wordt . Zo biedt Swisse een uniek product via haar eigen platform.
Propositie als specialist
De hoogwaardige voedingssupplementen van Swisse, met natuurlijke producten, worden ondersteund met inspirerende fotografie die tot de verbeelding spreekt. De productpagina’s vertellen veel meer achtergrondinformatie dan bij een reguliere retailer en geven de consument het gevoel bij een specialist aan het adres te zijn.
Inzet van goede categorieën
Er kan gezocht worden op categorieën, zoals weerstand, beauty of vegan, maar ook op ingrediënt waardoor elke gebruiker snel zijn of haar passende product(en) kan vinden. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van ‘combineer dit product met’, zo worden bezoekers gewezen op bijpassende producten.
Integratie en schaalbaarheid
ShopWorks heeft naast de volledige realisatie van het Shopware 6 platform, ook de integratie met fulfilment partner en het achterliggende ERP systeem verzorgd. Er is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van standaard Shopware 6 functionaliteit, de webshop van Swisse is hierdoor erg schaalbaar en relatief snel gerealiseerd.

