Swisse

ShopWorks lanceerde voor opdrachtgever Swisse haar nieuwe Shopware 6 platform. Swisse is een wereldwijd wellnessmerk uit Australië met de missie mensen te inspireren en helpen gezond en gelukkig te leven. Swisse is een van de zes merken van de Health & Happiness (H&H) group. De producten van Swisse zijn voor menig consument niet onbekend. Het publiek vindt de Swisse producten al jaren bij bekende drogisterijen, zoals Kruidvat en Etos en zijn o.a. te bestellen via Bol.com.

Met Shopware 6 klaar voor de toekomstHet Swisse e-commerce platform

Swisse neemt een belangrijke stap en legt de basis voor haar toekomstplannen en begeeft zich met haar eigen e-commerce platform voor het eerst op de direct-to-consumer markt. In de webshop vindt de eindconsument exclusieve producten en de nieuwe lijn van Swisse die niet bij retailers beschikbaar wordt . Zo biedt Swisse een uniek product via haar eigen platform.

 De hoogwaardige voedingssupplementen van Swisse, met natuurlijke producten, worden ondersteund met inspirerende fotografie die tot de verbeelding spreekt. De productpagina’s vertellen veel meer achtergrondinformatie dan bij een reguliere retailer en geven de consument het gevoel bij een specialist aan het adres te zijn.

Er kan gezocht worden op categorieën, zoals weerstand, beauty of vegan, maar ook op ingrediënt waardoor elke gebruiker snel zijn of haar passende product(en) kan vinden. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van ‘combineer dit product met’, zo worden bezoekers gewezen op bijpassende producten.

Integratie en schaalbaarheid

ShopWorks heeft naast de volledige realisatie van het Shopware 6 platform, ook de integratie met fulfilment partner en het achterliggende ERP systeem verzorgd. Er is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van standaard Shopware 6 functionaliteit, de webshop van Swisse is hierdoor erg schaalbaar en relatief snel gerealiseerd.

 

Opdrachtgever aan het woord

We vroegen Welmoed Robijn – e-commerce manager Swisse – 6 weken na livegang over haar nieuwe e-commerce platform. Welmoed: ‘We wisten dat augustus een vrije rustige maand zou zijn om te starten, maar in september begint de verkoop steeds meer toe te nemen’. Achter de schermen is Swisse samen met ShopWorks druk bezig om te zorgen dat rapportages en analyses kloppen en volledig zijn, zodat Swisse steeds meer leert over haar platform en bezoekers.

 

Meer weten?

Wil je meer weten over Shopware of ben je benieuwd
of ShopWorks iets voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem contact op met Tomas, hij beantwoordt graag je vragen. Je kunt hem bereiken via 0611009932 of tomas.hesseling@shopworks.nl