
Vaposhop
Met een draagbare vaporizer kan je discreet trekjes nemen wanneer je onderweg bent, genieten van je favoriete kruiden en concentraten wanneer je op reis bent of je beste kruiden delen met je vrienden op een feestje.
Lees verderNovember 18, 2020
Vaposhop


Met een draagbare vaporizer kan je discreet trekjes nemen wanneer je onderweg bent, genieten van je favoriete kruiden en concentraten wanneer je op reis bent of je beste kruiden delen met je vrienden op een feestje.
VapoShop is een online platform met een distributiecentrum in Amsterdam. VapoShop heeft een breed assortiment van vaporizers, (reserve)onderdelen en nuttige accessoires.
Verdampen (of vaporizen) is een term die wordt gebruikt voor het verhitten van kruiden, oliën of bloemen tot een temperatuur waarbij de werkzame stoffen vrijkomen in damp. VapoShop is overtuigd van de voordelen van verdampen. VapoShop presenteert vaporizers daarom graag op een manier vrij van stigma. Deze opdrachtgever is van mening dat deze technologie voor iedereen toegankelijk zou moeten zijn, of deze nu medicinaal of recreatief wordt ingezet.
Diensten
De opdracht
VapoShop is een van de organisaties van Greenlane. De merken van Greenlane, zoals o.a. VaposShop en Azarius, lopen voorop op het gebied van vaporizers. De oude webshops voldeden niet meer aan de wensen en pasten niet meer bij de online ambities van Greenlane. Na een technisch onderzoek heeft ShopWorks een voorstel kunnen maken voor de drie verschillende B2B en B2C webshops en de bijbehorende achterliggende koppelingen met PSP en Odoo. Greenlane heeft na een uitgebreid traject gekozen voor Shopware, met ShopWorks als partner. Het Shopware platform zal de basis zijn voor alle online shops. ShopWorks is ook verantwoordelijk voor de doorvertaling van de huisstijl en het design van VapoShop.
Inspirerend design
De producten van Vaposhop mogen alleen bekeken en besteld worden door bezoekers van 18 jaar of ouder. Na het bevestigen van de leeftijd, krijg je toegang tot de webshop. Wat meteen opvalt, is de toffe product- en inspiratiefotografie. Er worden felle kleuren gebruikt om de producten in de digital etalage te zetten. De fonts zijn rustig en heel goed leesbaar. Ook op mobiel en tablet wordt de webshop mooi weergegeven. Er is gekozen voor een mobiel hamburger menu en er zijn duidelijk keuzes gemaakt in het tonen van content op kleinere schermen.
Gebruiksvriendelijkheid
De gebruiker kan zeer eenvoudig door de webshop heen navigeren door middel van de verschillende categorieën. Voor elke categorieën is er gebruik gemaakt van mooie beelden, wat bijdraagt aan de totale beleving. Per product is de levertijd duidelijk in beeld en de gebruiker wordt direct geïnformeerd indien de voorraad laag is van het gekozen product.
Custom tools
De webshop van VapoShop bestaat uit naast een groot aantal standaard Shopware tools, ook uit een custom made tools. De wensen van VapoShop waren zo specifiek dat ShopWorks een aantal custom plug-ins gerealiseerd zoals; een andere manier van het eenvoudig vergelijken van artikelen en het bundelen van bij elkaar passende producten, wat uit onderzoek blijkt vaak kan leiden tot een hogere conversie.

