Hoe gaat het nu met Bouwbink

Dit is de eerste editie van onze nieuwe rubriek ‘Hoe gaat het nu met ‘. We interviewen onze opdrachtgevers die een aantal maanden geleden live zijn gegaan met hun nieuwe of vernieuwde e-commerce platform. De lancering vindt plaats na een intensieve samenwerking tussen onze opdrachtgevers en het team, op basis van data gaan we samen met onze opdrachtgever leren wat er werkt en wat niet. We nemen polshoogte binnen ons eigen team en het team van de klant om te checken hoe het er nu voor staat. Onze opdrachtgever Bouwbink bijt het spits af. We hebben vorig jaar de webshop gerealiseerd met Shopware 5.
In onze case schreven we eerder alles over dit project, de custom made elementen en de merkbeleving van Bouwbink. Hoe zou het nu, een jaar later, met bouwbink.nl gaan? We vroegen het aan Karel Mensink, webshopmanager van Bouwbink.
Er is in 2019 gekozen voor Shopware 5, staan jullie nog steeds achter die keuze?
Jazeker! Het is elke dag weer een feestje om met Shopware te werken. Een stukje Duitse degelijkheid. De basis en de compatibiliteit van Shopware zijn goed en gemakkelijk te gebruiken. In tegenstelling tot andere CMS-systemen, hebben de koppelingen en het gebruik van plug-ins weinig invloed op de snelheid van de shop.
Welk functionaliteit van Shopware is jouw favoriet?
Dankzij Shopware Shopping Worlds en andere standaard functionaliteiten van Shopware, is online marketing gemakkelijk en rendabel geworden. Daar zijn we heel blij mee!
Waar ben je het meest trots op?
Ik ben erg blij dat we dankzij Shopware en ShopWorks zo’n fijne webshop hebben, die goed functioneert en er prachtig uitziet. Hierdoor heeft het platform een stevige basis voor onze toekomstplannen.
Heb je de afgelopen periode een verandering gemerkt in de online aankopen? Meer online aankopen en meer webshop bezoeken bijvoorbeeld?
Wegens de corona-maatregelen hebben wij zowel in Nederland, als in België, de verkopen flink zien stijgen. De grootste stijging in de online verkopen was te zien in België. Hier waren, voor een tijdje, de bouwmarkten volledig gesloten dus trokken we veel bezoekers aan in onze webshop. Dat was logistiek gezien wel even slikken. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Alle Bouwbinkers hebben zich enorm hard ingezet waardoor alle aanpakkers gewoon door konden klussen.
Wat zijn jullie plannen voor 2020?
Bouwbink is er voor de aanpakkers. Om deze doelgroep nog beter te bedienen zal dit jaar het assortiment flink worden uitgebreid. Daarnaast wordt onze webshop verder ontwikkelt. Zo willen we ervoor zorgen dat misgrijpen en twijfelen bij bouwbink.nl niet meer hoeft. Houd onze webshop dus goed in de gaten de komende periode!
Lees meer over e-commerce trends, Shopware, Shopify en de ShopWorkers