July 15, 2021

Welkom nieuwe ShopWorker Piotr

61

Begin juli mochten we weer een nieuwe ShopWorker verwelkomen binnen ons team. Piotr is namelijk gestart in de rol van frontend developer en komt het team versterken met zijn creatieve achtergrond. We kunnen dan ook niet wachten om zijn kunst tot leven zien te komen. We stelden hem alvast een paar vragen.

Wil je jezelf voorstellen?

Ik ben Piotr, 27 jaar en ik woon al 5 jaar in Nieuwegein op het randje van Utrecht. Als rationeel gestructureerde programmeur met een creatieve achtergrond heb ik daarnaast een grote passie voor Japan en kunst in al haar vormen. Een half jaar geleden ben ik begonnen met het leren van de Japanse taal via een academy in de avonden, het is mijn droom en passie om deze prachtige taal vloeiend te kunnen spreken en schrijven.

In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met dichten, schilderen, (analoog) fotograferen, elektronica ontleden, game-jams, poi acrobatiek, gamen en dus sinds kort Japans leren. Anderen zouden mij omschrijven als een actief, nieuwsgierig en vrolijk persoon die anderen graag (soms ongevraagd) wilt helpen.

Waar heb je hiervoor gewerkt?

Hiervoor heb ik bij Movares in Utrecht gewerkt als systeemontwerper om (educatieve) applicaties te maken in de Unity3D Game Engine waar ik in C# programmeerde. Daarvoor, maar ook de afgelopen jaren heb ik tussendoor wanneer ik niet fulltime werkte, als freelance designer/web developer gewerkt om mijn persoonlijke ontwikkeling en groei te blijven stimuleren. Afgelopen jaren heb ik niet alleen geprogrammeerd, maar ook grafische ontwerpen gemaakt in zowel 2D (DTP) als 3D (interieurs/exterieurs). Waar ik trots op ben is het ontwikkelen van een volledige escape room van nul tot een fysiek werkend product, namelijk "Escaperoom Muiden - The Cryptographer". Ik zie altijd een leuke uitdaging in: mooie ervaringen neer te zetten waar mijn bijdrage visueel te zien is.

Waarom heb je voor ShopWorks gekozen als nieuwe werkgever?

Zoals net genoemd, zie ik bij ShopWorks de uitdaging om mijn bijdrage visueel terug te zien. Iets waar ik soms gek van wordt, is een slecht ontworpen of een onduidelijk online e-commerce platform. Vaak denk ik dan "dat ziet er niet uit/dat kan duidelijker" en streef naar het verschil maken in deze digitale wereld om bezoekers een prettige ervaring te geven. Minder snel verdwaalt raken op een website of binnen een webshop geeft minder stress, dus indirect maak ik iemands dag een stuk prettiger. Daarnaast is het natuurlijk ook conversieverhogend voor de opdrachtgever. Vooral als een platform echt leeft met unieke animaties die de ervaring niet verbreken, maar versterken. Ik voel dat deze motivatie binnen dit bedrijf mooi kan doorgroeien, naast het feit dat hier binnen én buiten veel groen is waardoor ik mij nóg meer thuis kan voelen.

Wat is je eerste indruk van ShopWorks en haar ShopWorkers?

Het eerste wat mij opvalt is dat er een hele fijne bedrijfscultuur heerst. Het interieur is netjes en zakelijk ingericht, maar er zijn vooral veel plantjes en dat vind ik heel prettig! Mijn collega's werken hard, maar je kunt met iedereen praten alsof je ze al jarenlang kent. Het gebeurt niet vaak dat ik mij zo snel op mijn gemak voel binnen een bedrijf en dat kan ik hier enorm waarderen. Het bedrijf bied ook ruimte voor zelfontwikkeling om iets nieuws te leren en stimuleert dit ook. Door al deze punten voel ik mij alleen maar meer gemotiveerd om hier onderdeel van te mogen zijn.

Waar kijk je het meeste naar uit en wat zou je nog graag willen leren?

Toen ik net begon kreeg ik te horen dat ik in Webflow mag werken, iets wat ik nog nooit eerder tegenkwam en enthousiast van werd toen ik zag wat je er mee kan. Verder heb ik de kans gekregen om ook een bijdrage te leveren aan design waardoor ik alleen maar meer gevarieerd en leerzaam werk voel aankomen.

Waar mogen we je voor wakker maken?

Sushi of een spontane ervaring om ergens heen te gaan. Sleur mij mee naar een nieuwe activiteit wat ik nog niet heb gedaan of een gebied/land waar ik nog niet ben geweest en ik zeg al snel "Ja, doen!". Altijd op zoek zijn naar nieuwe prikkels geeft meer motivatie om te blijven groeien. Een passie volgen die jou en anderen gelukkig maakt en wat de wereld nodig heeft, dat is mijn Ikigai.

We zijn blij dat Piotr zich toegevoegd heeft aan het team en zijn heel benieuwd wat hij allemaal gaat bedenken voor onze opdrachtgevers!

Latest Blog

Omnichannel voor B2B: het hoe en waarom

Omnichannel voor B2B: het hoe en waarom

Release februari Shopware 6 nieuws

Release februari Shopware 6 nieuws

ShopWorker Carst aan het woord

ShopWorker Carst aan het woord